تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 دی 1403 - 15:00
کد خبر : 3463

لرستان دومین استان کشور از نظر پاسخ به استعلامات سامانه زمین

لرستان دومین استان کشور از نظر پاسخ به استعلامات سامانه زمین
مجتبی صارمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان از کسب رتبه دوم عملکرد دستگاه های اجرایی استان بر اساس شاخص پاسخگویی به استعلامات سامانه پنجره واحد زمین در آذرماه خبر داد.

به گزارش ویردار؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نرخ پاسخگویی ۸۸.۸۹ درصدی به استعلامات از طریق پنجره واحد زمین در استان لرستان طی آذرماه گفت: در این بازه زمانی ، مجموعا ۳۵۲۵ استعلام به این سامانه ارسال شده است که از این تعداد ۳۱۲۵ مورد پاسخ داده شده و ۳۹۹ مورد در دست بررسی است .
وی با اشاره به اینکه این سامانه با استفاده از زیر ساختهای که از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات و استعلامات بین دستگاهی سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و سایر دستگاههای مرتبط با حوزه زمین ، به عنوان ابزاری برای تسهیل فرآیندهای مرتبط با زمین و شفاف سازی امور ، نقش مهمی در مدیریت درخواست های مردمی و کاهش بروکراسی دارد گفت: بر اساس گزارش سامانه مدیریت پنجره واحد زمین، استان لرستان در بررسی عملکرد دستگاه ها و استعلام ها، به همراه استان های خراسان شمالی، ایلام، زنجان، کرمان و بوشهر با میانگین زمان ۶ روز پاسخگویی خدمات ، موفق به کسب رتبه دوم کشوری در آذرماه شده است.
صارمی در ادامه افزود: بیشترین استعلام استان در آذرماه مربوط به بنیاد مسکن با ۱۳۵۷ استعلام می باشد و ۴۴ درصد استعلامات استان از نوع خدمت-مجوز و ۵۶ درصد از نوع خدمت-استعلام بوده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رصد و پایش اراضی گفت: در این حوزه نیز از طریق این سامانه ۶۱۱ مورد تغییرات شناسایی به مساحت ۱۶۵ هکتار شناسایی شده است که ۲۲۳ تخلف به مساحت ۵۸ هکتار به دستگاه های اجرایی استان ارجاع شده است و تا امروز حدود ۲۹ هکتاراز این گزارش‌ها توسط واحدهای گشت و یگان‌های حفاظت دستگاه‌های متولی بررسی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبیلغات