تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 - 11:38
کد خبر : 1156

با نصب دیوارهای پیش ساخته صورت گرفت

سنگ اندازی شرکت آب منطقه ای لرستان در برابر اجرای مهمترین پروژه ترافیکی شهر خرم آباد

سنگ اندازی شرکت آب منطقه ای لرستان در برابر اجرای مهمترین پروژه ترافیکی شهر خرم آباد
در حالیکه شش ماه از کلنگ زنی اجرای فاز اول پروژه خیابان ساحلی پارک شاپوری به سمت فرودگاه خرم آباد می گذرد، سرعت اجرای آن بدلیل سنگ اندازی و ممانعت شرکت آب منطقه‌ای لرستان مناسب نیست.

اواخر اسفند ۱۴۰۲ کلنگ اجرای پروژه خیابان نوار ساحلی جنوب شهر خرم آباد به زمین زده شد. طرح ترافیکی مهمی که نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک بلوارهای شریعتی و بهارستان ایفا می کند. دسترسی اهالی جنوب شهر را به شریان‌های ارتباطی اصلی شهر تسهیل می کند و از ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی و محیطی ناشی از تردد بی رویه خودرو ها از کوچه پس کوچه های محلات جنوبی که با هدف دسترسی به معابر اصلی صورت می گیرد تا حد قابل توجهی خواهد کاست. شدت تردد خودرو و ساخت و ساز متعدد ساختمان در محلات جنوب پارک شاپوری بیانگر ضرورت سرعت بخشی احداث خیابان ساحلی جنوب شهر خرم آباد است. خیابانی در طول مسیر رودخانه خرم رود(گلال) که از دریاچه پارک شاپوری تا فرودگاه خرم آباد بطول ۱۰ کیلومتر ادامه پیدا می کند.

به گفته مسئولان شهری ۴ کیلومتر از خیابان ساحلی جنوب در حوزه شهری و اجرای آن بر عهده شهرداری خرم آباد و مابقی آن خارج از حوزه شهری و بر عهده اداره کل راه شهرسازی استان لرستان می‌باشد.
پیش تر بخشهایی از این پروژه توسط شهرداری از میدان باستان تا انتهای دریاچه شاپوری انجام شده و از ابتدای سال جاری عملیات اجرایی و زیرسازی به طول ۷۰۰ متر از دریاچه شاپوری تا خیابان ۲۴ متری دادگستری در حال اجراست.
اما با وجود اهمیت تسریع در تکمیل این پروژه مهم ترافیکی شهر خرم آباد، شرکت آب منطقه‌ای لرستان به انحاء مختلف در روند اجرای آن مانع تراشی می کند. این در حالی است که داریوش حسن نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در مذاکرات با مسئولان مدیریت شهری، استانداری و حتی قضایی قول داده مشکلات موجود را برطرف سازد. اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداده است.


قسمتی از یکی از املاک شرکت آب منطقه‌ای در مسیر خیابان ساحلی قرار گرفته است. ملکی مستهلک که بخشی از محوطه آن محل دپوی تعداد زیادی تراکتورهای اسقاطی و قراضه است. تا کنون نه دیواری محصور داشته و نه دربی نصب شده بود. اما در روزهای اخیر بجای همکاری شرکت آب منطقه‌ای برای اجرای این پروژه حیاتی شهری، اقدام به نصب دیوارهای پیش ساخته و دربی بزرگ در قسمتی از ملک نموده که جزوی از مسیر خیابان است.
چنین اقدامی جز مانع تراشی و سنگ اندازی در اجرای طرحی ترافیکی چه می تواند باشد؟!
مقاومت در برابر پروژه ای که حقوق شهروندان را تأمین می کند،از با ترافیکی می کاهد، آرامش اهالی را بدنبال دارد، کسب و کار مردم را رونق می بخشد و… چه معنایی دارد؟؟


آقای حسن نژاد مگر شما اهل این دیار و استان نیستید؟! یک لرستانی مسئول چطور می تواند نسبت به اجرای چنین پروژه مهمی با بی تفاوتی مانع تراشی کند؟ توجیه شما برای نصب دیوار در مسیر خیابان چیست؟ اگر با وجود امکان توافق و حفظ حقوق سازمانی می توانید بخشی از ملک مورد نظر را به شهرداری واگذار کنید پس چرا تعلل می کنید؟!
بعنوان رسانه ای مطالبه گر از شما درخواست می شود زمینه ساز توسعه باشید نه سد توسعه، از مدیران ارشد استان بویژه استاندار محترم و دستگاههای نظارتی از جمله بازرسی و دستگاه قضایی انتظار می رود بصورت ویژه به موضوع ورود نموده و با تشکیل جلسات فوق العاده بین شهرداری، آب منطقه ای و دیگر متولیان و حصول توافقی زمینه اجرای سریع‌تر پروژه خیابان ساحلی جنوب شهر خرم آباد را فراهم کنید.

✍️ سهراب فرشاد
روزنامه نگار_ وکیل پایه یک دادگستری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبیلغات